Digitālo produktu vadība
ar BCS Chartered Institūta sertifikāciju
Kursa mērķis
Lai nepārtraukti integrētu un sniegtu jaunas funkcijas un iespējas biznesam, aizvien pieaug nepieciešamība, lai produktu jomā strādājošie profesionāļi būtu apveltīti ar zināšanām, prasmēm un uzvedību, kas nepieciešamas, lai kļūtu par profesionālu digitālo produktu vadītāju.
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi vadītu produktu projektu vai komandu. Kursa dalībnieki apgūs stratēģijas efektīvai ieinteresēto pušu vadībai un problēmu risināšanas paņēmienus, kas veicina veiksmīgu produktu rezultātu sasniegšanu, kā arī apgūs produktu izstrādes metodoloģijas.
Mērķauditorija
Produktu īpašnieki
Produktu vadītāji
Projektu vadītāji
Biznesa analītiķi
UX/UI dizaineri
Mārketinga speciālisti
Uzņēmēji un jaunuzņēmumu dibinātāji
Digitālie stratēģi
Programmatūras izstrādātāji
Kvalitātes nodrošināšanas speciālisti
Biznesa attīstības vadītāji
Scrum meistari
Kursa mērķis
Lai nepārtraukti integrētu un sniegtu jaunas funkcijas un iespējas biznesam, aizvien pieaug nepieciešamība, lai produktu jomā strādājošie profesionāļi būtu apveltīti ar zināšanām, prasmēm un uzvedību, kas nepieciešamas, lai kļūtu par profesionālu digitālo produktu vadītāju.
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi vadītu produktu projektu vai komandu. Kursa dalībnieki apgūs stratēģijas efektīvai ieinteresēto pušu vadībai un problēmu risināšanas paņēmienus, kas veicina veiksmīgu produktu rezultātu sasniegšanu, kā arī apgūs produktu izstrādes metodoloģijas.
Mērķauditorija
Produktu īpašnieki
Produktu vadītāji
Projektu vadītāji
Biznesa analītiķi
UX/UI dizaineri
Mārketinga speciālisti
Uzņēmēji un jaunuzņēmumu dibinātāji
Digitālie stratēģi
Programmatūras izstrādātāji
Kvalitātes nodrošināšanas speciālisti
Biznesa attīstības vadītāji
Scrum meistari
Tehnoloģijas
MĀCĪBU NORISE
20% teorija un 80% prakse
Mācības notiek tiešsaistē. Mācības notiek 2 reizes nedēļā pa 4 mācību stundām 6 nedēļu garumā. Mācību laikā dalībnieki apgūst teoriju, ko nostiprina ar praktiskajiem uzdevumiem un grupu projektu.
Projektos balstīta mācīšanās nozīmē darbu grupās, kad mācību dalībnieki izstrādā projektu, kas ir balstīts uz reālu darba situāciju, praktiski pielietojot nodarbībās apgūtās prasmes un zināšanas.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde
e-CF 4.0
A.4. Product / Service Planning - L.3
A.7. Technology Trend Monitoring - L.3
E.2. Project and Portfolio Management - L.3
B.1. Application Development - L.2
D.11. Needs Identification - L.3
B.3. Testing - L.2-3
E.5. Process Improvement - L.2-3
Caurviju kompetences
Līderība
Problēmu risināšana
Komunikācija
Deleģēšana
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
A.4. Product / Service Planning - L.3
A.7. Technology Trend Monitoring - L.3
E.2. Project and Portfolio Management - L.3
B.1. Application Development - L.2
D.11. Needs Identification - L.3
B.3. Testing - L.2-3
E.5. Process Improvement - L.2-3
Caurviju kompetences
Līderība
Problēmu risināšana
Komunikācija
Deleģēšana
Priekšzināšanas
Lai gan šim mācību kursam nav noteiktu priekšzināšanu, tomēr pieredze produktu un/vai projektu vadībā būs noderīga.
Sertifikācija
Sertifikācijas eksāmens "BCS Practitioner Certificate in Digital Product Management" ir iekļauts kursa cenā.
Kursa tēmas
1. Produkta vadītāja loma
1.1. Tirgus vajadzībām atbilstošu risinājumu sniegšana.
1.2. Klientu pārstāvība.
1.3. Tirgus un klientu izpēte.
1.4. Mārketinga metodes.
1.5. Pārdošana un finanses.
1.6. Attīstības procesi.
1.7. Normatīvās prasības.
2. Ieinteresēto pušu kategorijas, izmantojot ieinteresēto pušu ratu
2.1. Partneri.
2.2. Piegādātāji.
2.3. Regulatori.
2.4. Darbinieki.
2.5. Vadītāji.
2.6. Īpašnieki.
2.7. Konkurenti.
2.8. Klienti.
3. Saziņa ar ieinteresētajām pusēm dažādos līmeņos
3.1. Verbālā komunikācija.
3.2. Rakstiskā saziņa.
3.3. Emocionālā inteliģence.
3.4. Kultūras izpratne.
4. Ieinteresēto pušu kategorizācija ar varas/interešu tīklu
5. Ieinteresēto pušu pārvaldības stratēģija
5.1. Uzraudzība, apmierinātības uzturēšana, pastāvīga, aktīva vadība, atturēšana, informēšana, ignorēšana.
5.2. RACI (atbildīgs, konsultēts, informēts).
6. Metodes ieinteresēto pušu līdzdalības iegūšanai
7. Problēmu risināšanas metodes
7.1. Problēmas definēšana.
7.2. Risinājumu atklāšana.
7.3. Alternatīvu izvērtēšana.
7.4. Risinājumu īstenošana.
8. Uzņēmējdarbības vides analīze
8.1. Ārējā uzņēmējdarbības vide:
Portera pieci spēki.
PESTLE (politiskā, ekonomiskā, sociāli kulturālā, tehnoloģiskā, tiesiskā, vides).
8.2. Iekšējā uzņēmējdarbības vide:
VMOST (vīzija, misija, mērķi, stratēģija un taktika).
Resursu audits (fiziskie, finanšu, cilvēkresursi, know-how un reputācija).
8.3. Komerciālo apsvērumu ietekme uz uzņēmējdarbības stratēģiju.
9. Juridiskās prasības, tiesību akti un organizatoriskās vadlīnijas, kas attiecas uz digitālo produktu izstrādi
9.1. Datu aizsardzība.
9.2. Drošības noteikumi.
9.3. Pieejamība.
9.4. Iekļaušana.
9.5. Ētika.
10. Klientu izpētes metodoloģijas
10.1. Kvalitatīvās (fokusa grupas, intervijas, lietojamības testēšana).
10.2. Kvantitatīvie (e-pasta aptaujas, pārdošana, pabeigti lietotāju ceļojumi).
11. Tirgus analīze
11.1. Tirgus lieluma noteikšanas metodes.
11.2. Horizonta skenēšana.
12. Finanšu modeļi izmaksu pārvaldībai un ieņēmumu palielināšanai
13. Produktu ceļvedis
14. Personu izveide un piemērošana, lai pārvaldītu potenciālo lietotāju produkta gaidas
15. Produkta piegādes dzīves cikls
15.1. Jēdziens.
15.2. Definīcija.
15.3. Attīstība.
15.4. Darbības uzsākšana.
15.5. Uzraudzība.
16. Produkta maiņa, lai pielāgotos tirgus apstākļiem un sasniegtu labākus rezultātus
17. Riska pārvaldības metodes visā produkta piegādes dzīves ciklā
17.1. Identificēšana.
17.2. Analīze.
17.3. Apstrāde.
17.4. Uzraudzība.
18. Kvalitātes nodrošināšanas un kvalitātes kontroles metodes
18.1. PDCA cikls (Plāno, Dari, Pārbaudi, Rīkojies).
18.2. Nepārtrauktas pārbaudes, pārskati.
19. Produkta testēšanas metodes, lai novērtētu atbilstību prasībām
19.1. Minimālā dzīvotspējīgā produkta (MVP) testēšana.
19.2. Sadalīta testēšana (A/B, multivariantu testēšana).
19.3. Regresijas testēšana.
20. Metrikas produkta veiktspējas uzraudzībai un galvenie veiktspējas rādītāji (KPI)
21. Produktu prioritāšu noteikšanas metodes
21.1. Tirgus virzītājspēks.
21.2. Vadības virzīts.
21.3. Incidentu izraisīti.
22. Produktu izstrādes metodes
22.1. Agile metodoloģijas/prakses:
Scrum.
Kanban.
SAFE.
22.2. Lean.
22.3. Uz lietotāju vērsts dizains
22.4. Ūdenskrituma metode.
23. Biznesa gadījumi, lietotāja stāsti un lietošanas gadījumi
24. Minimālā dzīvotspējīgā produkta jēdziens
25. Produkta prototipu veidošanas pieejas
25.1. Ātrā prototipēšana.
25.2. Evolūcijas prototipēšana.
25.3. Inkrementāla prototipēšana.
25.4. Ekstrēma prototipēšana.
26. Ilgtspējīga produktu attīstība
26.1. Ietekme uz vidi.
26.2. Sociālā ietekme.
26.3. Ekonomiskā ietekme.
27. Dažāda veida lietotāju piesaistes modeļi
27.1. Reklāma.
27.2. Licencēšana.
27.3. Partnermārketings.
27.4. E-komercija.
27.5. Bezmaksas versijas (Freemium).
27.6. Abonēšana.
27.7. Sponsorēšana.
27.8. Pārdošana.
28. Produkta virzīšana tirgū
28.1. 4P sistēma (produkts, cena, vieta/izplatīšana, veicināšana).
28.2. Biznesa modeļa audekls.
29. Digitālā mārketinga metodes
29.1. Sociālo mediju mārketings.
29.2. Meklētājprogrammu optimizācija (SEO).
29.3. Meklētājprogrammu mārketings (SEM).
29.4. Maksas saturs (sabiedriskās attiecības).
29.5. E-pasta kampaņas.
30. Reklāmas metodes produkta popularizēšanai
30.1. Displeja reklāmas.
30.2. Meklēšanas reklāmas.
30.3. Veicinātais (promoted) saturs.
30.4. Sludinājumi.
30.5. Izvēlētie piedāvājumi.
30.6. E-pasta sludinājumi.
Mācīšanās rezultāti
Pēc veiksmīgas mācību programmas pabeigšanas dalībnieki spēs:
Aprakstīt produkta vadītāja lomu.
Identificēt ieinteresēto pušu kategorijas, izmantojot ieinteresēto pušu ratu.
Pielietot efektīvas metodes saziņai ar ieinteresētajām pusēm dažādos līmeņos.
Pielietot ietekmes/interešu tīklu ieinteresēto pušu kategorizēšanai.
Izvēlēties un pielietot piemērotu ieinteresēto pušu vadības stratēģiju.
Paskaidrot ieinteresēto pušu līdzdalības iegūšanas nozīmi un metodes.
Pielietot problēmu risināšanas metodes.
Analizēt uzņēmējdarbības vidi, izmantojot piemērotu sistēmu.
Paskaidrot komerciālo apsvērumu un visaptverošās uzņēmējdarbības stratēģijas saskaņošanas nozīmi.
Paskaidrot, kā organizācijas IT vide atbalsta produktu izstrādi, piegādi un mārketinga darbības.
Pielietot klientu izpētes metodoloģijas, ņemot vērā mērķa tirgus daudzveidību.
Analizēt tirgu, lai noteiktu tā lielumu.
Sagatavot un uzraudzīt budžetu, lai pārvaldītu izmaksas un palielinātu ieņēmumus.
Pielietot datu analīzi, lai novērtētu pētījumu rezultātus.
Izveidot produkta ceļvedi.
Paskaidrot produkta un organizācijas vīzijas mērķi.
Izveidot un lietot personas (lomas), lai atbalstītu lēmumu pieņemšanu.
Analizēt produkta piegādes dzīves cikla posmus.
Aprakstīt pagrieziena koncepciju.
Piemērot riska pārvaldības metodes visā produkta piegādes dzīves ciklā.
Piemērot atbilstošas kvalitātes nodrošināšanas un kvalitātes kontroles metodes.
Izvēlēties piemērotas testēšanas metodes, lai novērtētu atbilstību produkta prasībām.
Analizēt rādītājus, lai uzraudzītu produkta veiktspēju.
Piemērot prioritāšu noteikšanas metodes.
Pielietot produktu izstrādes metodes.
Izveidot biznesa gadījumus, lietotāja stāstus un lietošanas gadījumus.
Paskaidrot minimālā dzīvotspējīgā produkta jēdzienu.
Aprakstīt dažādas prototipēšanas pieejas.
Paskaidrot, kas ir ilgtspējīga produkta izstrāde.
Aprakstīt dažādu kodēšanas valodu galvenās iezīmes un lietot ar kodēšanu saistīto terminoloģiju.
Analizēt dažādus lietotāju piesaistes modeļu veidus.
Aprakstīt jēdzienus, ko izmanto produkta virzīšanai tirgū.
Aprakstīt digitālā mārketinga metodes.
Aprakstīt dažādu reklāmas metožu priekšrocības un trūkumus.