Biznesa prasmes IT profesionāļiem digitālās transformācijas nodrošināšanai
ar BCS Chartered Institute sertifikāciju
Kursa mērķis
Sniegt profesionāļiem, kuri strādā IT un tehniskajās lomās, padziļinātu izpratni par biznesa procesiem, organizācijā esošajām komandām, idejām un funkcijām, lai palielinātu savu ieguldījumu organizācijas attīstībā.
Mērķauditorija
IT profesionāļi, kuri vēlas uzlabot “soft skills” jeb sociālās prasmes.
IT biznesa partneri, biznesa analītiķi, biznesa vadītāji un viņu komandas locekļi, biznesa pārmaiņu vadītāji un projektu vadītāji.
Kursa mērķis
Sniegt profesionāļiem, kuri strādā IT un tehniskajās lomās, padziļinātu izpratni par biznesa procesiem, organizācijā esošajām komandām, idejām un funkcijām, lai palielinātu savu ieguldījumu organizācijas attīstībā.
Mērķauditorija
IT profesionāļi, kuri vēlas uzlabot “soft skills” jeb sociālās prasmes.
IT biznesa partneri, biznesa analītiķi, biznesa vadītāji un viņu komandas locekļi, biznesa pārmaiņu vadītāji un projektu vadītāji.
Tehnoloģijas
MĀCĪBU NORISE
20% teorija un 80% prakse
Mācības notiek tiešsaistē. Mācības notiek 2 reizes nedēļā pa 4 mācību stundām 6 nedēļu garumā. Mācību laikā dalībnieki apgūst teoriju, ko nostiprina ar praktiskajiem uzdevumiem un grupu projektu.
Projektos balstīta mācīšanās nozīmē darbu grupās, kad mācību dalībnieki izstrādā projektu, kas ir balstīts uz reālu darba situāciju, praktiski pielietojot nodarbībās apgūtās prasmes un zināšanas.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde
e-CF 4.0
A.1. IS and Business Strategy Alignment – L.5
A.9. Innovating – L.5
E.4. Relationship Management – L.4
E.7. Business Change Management – L.5
Caurviju kompetences
Emocionālā inteliģence
Komunikācija
Deleģēšana
Lēmumu pieņemšana
Problēmu risināšana
Konfliktu risināšana
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
A.1. IS and Business Strategy Alignment – L.5
A.9. Innovating – L.5
E.4. Relationship Management – L.4
E.7. Business Change Management – L.5
Caurviju kompetences
Emocionālā inteliģence
Komunikācija
Deleģēšana
Lēmumu pieņemšana
Problēmu risināšana
Konfliktu risināšana
Priekšzināšanas
Bez priekšzināšanām.
Sertifikācija
Kursa cenā iekļauts BCS, Practitioner Award in Leading with an IT Mindset sertifikācijas eksāmens.
Kursa tēmas
Dažādi organizāciju veidi un nozares, kurās tās var darboties:
1.1. Dažādi organizāciju veidi un juridisko ietvaru klāsts, kas saistīts ar dažādām uzņēmējdarbības formām;
1.2. Sektori, informācijas līmeņi, pilnvaras un detalizācija;
1.3. Organizatoriskās struktūras veidi.
2. Organizācijas misija un vīzija:
2.1. Misijas un vīzijas formulējumi;
2.2. Skaidras vīzijas un misijas ietekme uz organizāciju;
2.3. Misijas un vīzijas izmantošana, lai vadītu un izprastu uzņēmuma kultūru;
2.4. Iekšējā ietekme un ietekmi veicinošie faktori;
2.5. VMOST pieeja dažādu līmeņu mērķu noteikšanai;
2.6. Ārējā ietekme un ietekmējošie faktori;
2.7. PESTLE analīzes mērķis un pielietojums.
3. Organizācijas mērķi un galvenie darbības rādītāji:
3.1. Kā organizācijas mērķi ir saistīti ar atsevišķām komandām;
3.2. Kritiskie veiksmes faktori;
3.3. Skaidru mērķu un galveno rezultatīvo rādītāju noteikšanas ietekme;
3.4. KPI izmantošana darbības rezultātu pārvaldībai.
4. Organizācijas vērtības:
4.1. Uz vērtībām orientēta uzvedība;
4.2. Organizācijas vērtību līdzsvarošana ar personīgo integritāti un pārliecību;
4.3. Vērtību atpazīšana citos un reālistiska vērtību piemērošana (gaidas pret realitāti). Zīmols un kultūras identitāte;
4.4. Kultūras modelis – “Sīpols”.
5. Finanšu pārvaldība un budžeta plānošana:
5.1. Dispersijas formulas piemērošana;
5.2. Kāpēc rodas novirze?
5.3. Pieļaujamā un nepieļaujamā novirze.
6. CAPEX un OPEX organizācijas kontekstā:
6.1. CAPEX un OPEX IT jomā;
6.2. Kādi izdevumi tiek iekļauti CAPEX un OPEX?
6.3. Kapitāla izdevumi salīdzinājumā ar darbības izdevumiem;
6.4. Nolietojums.
7. Izmaksu un ieguvumu analīzes modelis:
7.1. Materiālās un nemateriālās izmaksas un ieguvumi;
7.2. Ienākumu robežas punkts un peļņas normas aprēķināšana;
7.3. Rīcība pamatojoties uz izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;
7.4. Izmaksu un ieguvumu analīzes nozīmīgākie posmi.
8. Projektu vadība:
8.1. Sadarbība ar organizācijām un komandām ar dažādām pieejām;
8.2. Varas avoti;
8.3. Varas pamati (French and Raven);
8.4. Kā izvairīties no kļūdas?
8.5. Agile prakse pret Waterfall praksi.
9. Nepārtrauktas uzlabošanas metodes:
9.1. Izmaiņas ārējā vidē;
9.2. Strukturālās izmaiņas;
9.3. Apvienošanās un pārņemšana.
10. Ieinteresēto pušu loma un vajadzības:
10.1. Nepieciešamība vadīt ieinteresētās puses;
10.2. Kāpēc jāidentificē ieinteresētās puses?
10.3. Ieinteresēto pušu analīzes veikšana.
11. Organizācijas īpašā piedāvājuma analīze:
11.1. Vērtības un stratēģiskie piedāvājumi.
11.2. Unikālie ieguvumi, ko organizācijas sniedz saviem klientiem (unikālie pārdošanas punkti);
11.3. Tirgus pozīcija un klientu uztvere;
11.4. Konkurentu izpratne.
12. Iekšējie un ārējie klienti:
12.1. Iekšējie klienti
Darbinieki
Īpašnieki
Pārstāvji
12.2. Ārējie klienti
Akcionāri
Kreditori
Valdība
Sabiedrība
12.3. Iekšējo klientu ietekme uz ārējiem klientiem;
12.4. Klients pret patērētāju.
13. Faktori, kas var ietekmēt organizācijas reputāciju:
13.1. Ētiska korporatīvā sociālā atbildība (KSA);
13.2. Riska faktori;
13.3. Pozitīvie faktori;
13.4. Kā reputācija ietekmē darbības rezultātus;
13.5. Organizācijas veikto darbību ietekme.
Mācīšanās rezultāti
Pēc veiksmīgas mācību programmas pabeigšanas dalībnieki spēs:
Izskaidrot dažādus organizāciju veidus un nozares, kurās tās var darboties.
Izskaidrot esošo organizācijas misiju un vīziju, novērtēt un sniegt savu ieguldījumu tās veidošanā.
Izskaidrot organizācijas mērķus un galvenos darbības rādītājus, kā arī piedalīties to izstrādē un noteikšanā.
Izskaidrot organizācijas vērtības.
Izprast un analizēt budžetu, kā arī aprēķināt novirzes.
Izprast jēdzienus CAPEX un OPEX un piemērot tos organizācijas kontekstā.
Izmantot izmaksu un ieguvumu analīzes modeli.
Interpretēt projekta un organizācijas prasības, lai izvēlētos piemērotu projekta pieeju.
Izprast projektu un procsu vadības pieejas un izvēlēties atbilstošāko, lai sasniegtu organizācijas vai projekta mērķus.
Pielietot nepārtrauktas uzlabošanas metodes.
Noteikt ieinteresēto pušu vajadzības un lomu.
Analizēt savas organizācijas īpašo piedāvājumu.
Raksturot organizācijas iekšējos un ārējos klientus.
Izprast un izveidot klientu ceļojumus iekšējām un ārējām ieinteresētajām pusēm.
Analizēt faktorus, kas varētu ietekmēt organizācijas reputāciju.